Hoe maak je een Bedrijfsprofiel? (+ voorbeeld)

Hoe maak je een Bedrijfsprofiel? (+ voorbeeld)
Een bedrijfsprofiel moet niet alleen basisinformatie bevatten, maar ook de sterke punten van jouw onderneming helder voor het voetlicht brengen.

Als je nog nooit zo'n profielschets hebt geschreven, kan dat een beetje intimiderend zijn. Met tips en een voorbeeld helpen we je op weg.

Wat is een bedrijfsprofiel?

Een bedrijfsprofiel geeft een professionele samenvatting van een organisatie en haar activiteiten. Het is het startpunt voor iedere vorm van employer branding en dé plek om te schitteren. Je kunt een profiel aanmaken om belanghebbenden (waaronder werkzoekenden) te informeren, maar het kan ook van pas komen als je kapitaal en investeerders wilt aantrekken.

Voor dat laatste volstaat een kort overzicht uiteraard niet. Bedrijfs- of werkgeversprofielen zijn er in verschillende varianten en lengtes. Zo beslaat het profiel van een jong bedrijf meestal niet meer dan 2 pagina's. Gevestigde organisaties met een grote klantenportefeuille kunnen daarentegen wel 20 pagina's nodig hebben om hun verhaal uiteen te zetten.

Waarom is een bedrijfsprofiel belangrijk?

Een gedegen profiel:
  • geeft een algemeen beeld van de missie, visie en doelgroep van een bedrijf;
  • helpt bij het promoten of effectief in de markt zetten van een specifiek product of dienst;
  • spoort investeerders aan tot directe interactie met het verkoop- en marketingteam;
  • fungeert als routekaart voor bedrijfsgroei en -succes, mits het uitgebreid is en gestructureerd is opgesteld.

Met een aparte bedrijfspagina op ICTerGezocht.nl kan een werkgever zich voorstellen aan werkzoekende IT'ers. Andersom kunnen kandidaten zich registreren, een profiel invullen en hun CV uploaden naar onze database.

Wat moet er op een bedrijfspagina staan?

Ondernemingen zijn er in alle soorten en maten, profileringen verschillen van elkaar. Onderstaande items kunnen er onderdeel van zijn, mits ze van toepassing zijn op jouw bedrijf.

Inhoud bedrijfsprofiel op ICTerGezocht.nl
Een profiel op ons platform bevat de volgende gegevens (let op: niet alles is verplicht)
  • Bedrijfsnaam
  • Adres (postcode en huisnummer)
  • Telefoonnummer
  • Bedrijfstype
    • Directe werkgever
    • Werving en selectie
  • Bedrijfsgrootte
    • Klein (1-10 medewerkers)
    • Middelgroot (11-50 medewerkers)
    • Groot (51-250 medewerkers)
    • Zeer groot (251+ medewerkers)
  • Bedrijfsbeschrijving inclusief informatie over:
    • Bedrijfsactiviteiten
    • Missie en/of visie
    • Klantwaardering
    • Informatie over het team
    • Klantenportefeuille
  • Huidig bedrijfslogo
  • Website
  • Links naar Twitter, Facebook, LinkedIn en/of YouTube

Hoe maak je een bedrijfsprofiel aan op ICTerGezocht.nl?

Een bedrijfsprofiel aanmaken op onze vacaturesite is eenvoudig. Volg deze stappen.

1. Bestel een product.
Via ICTerGezocht.nl kun je je doelgroep op meerdere manieren bereiken. Maak je keuze uit een van onze producten (vacature plaatsen en/of cv database toegang) en doorloop het registratieproces, totdat het invulformulier voor het aanmaken van het bedrijfsprofiel in beeld verschijnt. d2d780c9be9d39595b49bb2d4164c34f6adda9c7ec410754.jpg
Voorbeeld: invulformulier bedrijfsprofiel op ICTerGezocht.nl.

2. Vul het formulier in.
Loop alle tabbladen na:
  • Bedrijfsprofiel: deze onderdelen beschreven we eerder in dit blog.
  • Contactpersoon of -personen
  • Instellingen: voor onder andere notificaties, API-key, logingegevens en taal.

3. Sla je formulier en instellingen op. Je profiel is aangemaakt.

Hoe ziet een bedrijfsprofiel op ICTerGezocht.nl eruit?

Ter voorbeeld geven we je de bedrijfspagina van StarApple op ICTerGezocht.nl. Naast de eerdergenoemde elementen bevat dit overzicht:
  • een button met een link naar het vacatureoverzicht met filters op ICTerGezocht.nl;
  • een kaart met een speld bij de bedrijfslocatie;
  • een lijst met alle openstaande ICT vacatures dat het bedrijf op ons platform heeft staan.
67c38f20044ae8862bda519fb3241cd1f9cdf8e61b8bc0d3.jpg
Het bedrijfsprofiel van StarApple op ICTerGezocht.nl

Werkgever uitgelicht
Wil je meer dan een standaard bedrijfsprofiel en je employer brand via ons platform versterken? Dat kan! Bekijk het uitgebreide profiel van iSense ICT Professionals voor een impressie. Meer weten? Stuur je bericht naar [email protected].
8a83974ee1abf754393e39163082a85dfd47c81c2ac589a9.jpg
Het bedrijfsprofiel van iSense ICT Professionals op ICTerGezocht.nl
Geschreven door
Michiel van der Avoird
Redacteur & ICT arbeidsmarktspecialist @ ICTerGezocht.nl
Meer leren?
Ga door met lezen

Personeelsadvertentie maken? 5 tips (+ SEO optimalisatie)

Een personeelsadvertentie moet zoveel mogelijk worden gezien en dus hoog in zoekmachines verschijnen. 5 SEO tips voor meer zichtbaarheid.
Michiel van der Avoird 14 dec 2020

ICT vacatures gepersonaliseerd adverteren

Heb je moeite met het aantrekken van geschikte ICT'ers? Dan is het misschien tijd om je advertentiecampagne opnieuw in te richten. We leggen uit hoe g...
Michiel van der Avoird 21 aug 2019

ICT werving en selectie optimaliseren met recruitment tools

Zeker voor gespecialiseerde ICT functies is een juiste match tussen bedrijf en kandidaat cruciaal; iedere rol vereist een eigen set vaardigheden en co...
Michiel van der Avoird 11 aug 2019

ICT recruitment via social media

Via social media kun je efficiënt en goedkoop nieuw ICT talent werven, maar met het plaatsen van een paar berichten alleen kom je er niet. Een meer s...
Michiel van der Avoird 7 mei 2019

Time to hire verkorten? 5 tips voor een sneller ICT-recruitmentproces

De time to hire meet het aantal dagen tussen het moment dat een kandidaat solliciteert (of wordt benaderd) tot het moment waarop de kandidaat de baan ...
Michiel van der Avoird 21 mrt 2019

6 belangrijke HR KPI's voor succesvolle IT-recruiters

IT-recruitment kan de toekomst van een bedrijf maken of breken. Er zijn veel carrières en verwachtingen aan verbonden. Hoe werf je de beste ICT'ers? ...
Michiel van der Avoird 10 okt 2018
 
check